Köpvillkor - Musikbutiken.se

Snabbfakta

  • Fri telefonsupport
  • Driftgaranti 3 år
  • Öppet köp i 45 dagar
  • Frakt 0 kr 
  • Leveranstid 1-3 arbetsdagar
  • Kortbetalning 0 kr
  • Faktura 30 dagar netto, föreningar och stiftelser 10 dagar.
  • Faktureringsavgift 0 kr
  • Priserna i butiken inkluderar moms


Musikbutiken.se är certifierad av Trygg E-handel
Trygg e-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på internet (Distanshandel). E-handel bygger på precis samma princip som traditionell postorder, skillnaden är att varorna uppvisas på en hemsida samt att köpeavtalet ingås
direkt på hemsidan.


Musikbutiken.se drivs av Starbox AB och har följande kontorsadress:

Musikbutiken i Sverige AB
Dalhemsv 23
141 46 Huddinge

Organisationsnummer: 556565-7409
Telefon: 08 668 37 70
E-post: kundservice@musikbutiken.se
Hemsida: www.musikbutiken.se

BESTÄLLNING
För att handla på Musikbutiken.se måste du ha fyllt 18 år. Beställda varor till privatperson kan endast levereras till den adress där du är folkbokförd. Detta gäller ej när varan betalas med betal- eller kreditkort. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som har uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Om du har betalningsanmärkningar kan du endast välja kortbetalning som betalsätt.  

De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Musikbutiken.se för att ge dig en bra service.

PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR

Priser
Samtliga priser är angivna inkl. 25 % moms. Undantag är böcker och häften där 6 % moms ingår. Om momsen skulle ändras så förbehåller vi rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för ev. tryck och skrivfel.

Ändring av order
Om din order redan är skickad har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller tillägg. Ändringar och tillägg måste därför göras innan din order skickas från oss.

Betalning
Du har två betalsätt att välja mellan:

Faktura
Med faktura får du räntefri kredit. Betalningsvillkor är 30 dagar för privatpersoner, företag, kommuner, landsting och skolor. Föreningar och stiftelser 10 dagar. Fakturaavgift 0 kr. Om fakturan inte betalas på utsatt tid så skickas en påminnelse ut till den mejladress som är angiven vid beställning. Om dina varor efter det fortfarande inte är betalda så skickas vår fordran vidare till Inkasso. Påminnelseavgift 60 kr, dröjsmålsränta 25% per år. Alla beställningar mot faktura kreditkontrolleras. Om du ej godkänts i kreditupplysningen så skickas ett mail till den mailadress som har uppgivits, om att beställningen måste göras om och endast kortbetalning kan väljas som betalningsalternativ.

Kortbetalning
Betala med betal- eller kreditkort snabbt, enkelt och säkert. Kortbetalning är avgiftsfri. För kundens säkerhet använder musikbutiken.se postväxel från Dibs och säkerhetssystemet 3d Secure, en säkerhetsteknik som VISA och MasterCard har enats om för verifiering av kortinnehavaren vid e-handelsköp. För din säkerhet sparar vi inte dina kortuppgifter i våra databaser. Du täcks även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Vid misstanke om otillbörligt kortköp, kommer banken att stoppa betalningen. Därför är det viktigt att uppge korrekta uppgifter vid köp.
                                                                             
Personuppgifter                                                                                                             
Starbox AB är ansvarig för behandling av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter används för att kunna administrera ditt köp. Dina personuppgifter lämnas aldrig vidare till andra företag eller personer.

LEVERANSVILLKOR

Fraktkostnad
Frakt 0 kr           
Frakt specialorder 129 kr                                                                                                             
Leveranssätt
Brev: Mindre beställningar levereras som brev i en vadderad påse.
Postpaket: Beställningar som inte ryms i brev skickas som postpaket (privata kunder) eller företagspaket (företag/skolor/kommuner). Postpaketet hämtas ut på Postens utlämningsställe. (Liggetid på Postens utlämningsställe: 2 veckor). För att få dina varor en dag snabbare rekommenderar vi SMS-avisering. Ange ditt mobiltelefonnummer vid orderläggning så får du Postens avi som ett SMS istället för i brevlådan.

Leveranstid
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar om inget annat anges i informationen vid produkten.
Skulle något leveransproblem uppstå kommer du omedelbart bli kontaktad via e-post eller telefon.

Leverenser utanför Sverige  
Endast varor som kan skickas med post i vadderat kuvert kan skickas till länder inom Europa (CD- och DVD-skivor). Vid leverans till Norge så måste kunden betala norsk moms om varans värde överskrider 200 NOK. I sånt fall måste varan lösas ut på postkontor i Norge då en postavgift på 120 NOK ska betalas samt norsk moms. Ljudutrustning kan endast levereras till kunder i Sverige.

Felleverans
Ibland blir det tyvärr fel i leveranserna, och då vill vi åtgärda misstaget så snabbt som möjligt. Om du fått en felexpedierad vara, vänligen kontakta kundservice@musikbututiken.se omgående (inom 3 arbetsdagar) så att vi kan åtgärda det inträffade.  

Paket som inte hämtas ut                                                                           
För alla paket som inte hämtas ut debiterar Musikbutiken.se kunden en avgift på 295 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som vi har för hanteringen av paketet. Vid större försändelser tillkommer kostnader för returfrakt.

REKLAMATION, ÅNGERRÄTT OCH GARANTIER

Reklamationer
Alla reklamationer (skadade varor) görs snarast efter mottagen leverans, senast efter 7 dagar.

Om reklamationen gäller dvd, cd eller trycksaker. Gör så här:
Skicka varorna i ett vadderat brev med en felbeskrivning och fakturanummer till: Musikbutiken i Sverige AB, Dalhemsv 23, 141 46 Huddinge

Om reklamationen gäller ljudutrustning. Gör så här:
Kontakta kundservice@musikbutiken.se där du anger vilket fel det är på varan samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig om hur du ska gå tillväga.

Ångerrätt                                                                                                                          
Du har hela 45 dagar med full returrätt om du inte är nöjd med varan. Det ger dig möjlighet att i lugn och ro kontrollera ditt inköp. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i oskadat skick och förpackad i original emballage. Ångerrätten gäller ej då sigill har brutits på CD/DVD-skivor eller trycksaker. Det är alltid kunden som betalar returfrakten om varor returneras. Varorna får inte skickas mot postförskott eller efterkrav. Ljudutrustning måste alltid skickas med företagspaket så att varan är försäkrad på ett bra sätt och så att paketet levereras till mottagaren. För ej uthämtade paket gäller inte ångerrätten. Återbetalning sker inom 30 dagar.

Om du vill lämna tillbaka varan. Gör så här:
Om returen gäller dvd, cd eller trycksaker skickas de i ett vadderat brev med en notering om orsak till retur samt fakturanummer. Skicka till: Starbox AB, Dalhemsv 23, 141 46 Huddinge

Om returen gäller ljudutrustning. Gör så här:
Kontakta kundservice@musikbutiken.se där du anger orsak till retur samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig om hur du ska gå tillväga.

Garanti
Vi garanterar att de varor du beställt från oss är fria från tillverkningsfel under ett år från leverans. Om varan slutar att fungera under garantitiden så skickas den vanligtvis direkt till serviceverkstad för reparation.

Undantag för garanti
Garantin gäller ej:
• Glappande kablar och kontakter
• Högtalarelement där talspolen bränts eller skadats
• Faders, glödlampor, samt andra slitage- och förbrukningsvaror
• CD/DVD-laserhuvuden som läser dåligt pga. smuts
• Produkter som gått sönder på grund av blixtnedslag eller andra strömfel
• Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling
• Fel som uppstått genom felaktig eller ovarsam hantering

Driftgaranti 3 år
När du lämnar in din egen produkt för garantirep eller reparation så får du kostnadsfritt låna en ersättningsprodukt så att du snabbt kan komma igång med din verksamhet igen. Driftgarantin gäller endast för leveranser i Sverige. Läs mer om Driftgaranti 3 år

Om du får fel på varan under garantitiden.

Gör så här: Kontakta kundservice@musikbutiken.se där du anger vilket fel det är på varan samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig och du får då information om hur du går till väga för att skicka en vara på service/reparation. Tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den. Det är du som kund som ansvarar för att varan är emballerad på korrekt sätt så att den inte skadas under returfrakten. Vid bristfällig emballering gäller inte garantin för skador som uppkommer i frakten till service/reparation. Garantin gäller ej högtalarelement där talspolen bränts eller skadats. Garantin gäller ej slitageskador eller vid fel som uppstått genom  ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling eller vid överspänning och åskskador.

Följdskador:
Starbox AB ansvarar ej för följdskador på kunds utrustning orsakat av användning/tillkoppling av vara inköpt hos Musikbutiken.se. Ev. tillstånd för sändare söks av kunden.

Tvist                                                                                                                                        
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag. Vid ev. tvist har Starbox AB som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.