Bakgrundsmusik

Streama bakgrundsmusik med automatik i din butik, restaurang eller bilhall

Music in brands

Helautomatiskt musikstreamingsystem där ingen kommer att behöva lägga tid på att skapa spellistor och göra musikval. Du kan välja på färdiga musikkanaler i olika musikinriktningar som hela tiden uppdateras. Med det här systemet kan du också välja STIM-fri musik d v s musik som inte har några STIM-kostnader. Musiken levereras direkt till din ljudanläggning för bakgrundsmusik via en streamingbox.

  • Spara pengar, 100% automatiserat
  • Professionellt utvald och kontinuerligt uppdaterad musik
  • Olika tempon beroende på dag och tidpunkt
  • Bra ljudkvalitè med jämn ljudvolym
  • Musiken som spelas är lagligt skyddad

Till Music in brands

Spotify business

Spotify business är ett uppspelningssystem som är byggt på Spotify plattformen. Välj en lista som passar ditt varumärke, nya låtar kommer med automatik att läggas till på listan. Du kommer inte att behöva lägga tid på att skapa egna spellistor. Koppla din ljudanläggning för bakgrundsmusik till din IOS eller android-enhet, eller din Windows PC. Från enheten kan du sedan streama musiken. I Spotify business finns det ingen STIM-fri musik.

  • Passar både stora som små företag
  • Unika låtlistor för företag
  • Soundtracks eller Playlists
  • Minska administrationen
  • Schemalägg, mixa, drag’n drop.
  • Ladda ner och använd direkt på iOS eller PC.
  • Ingår kommersiell licens att lagligt spela låtar på plattformen. (Ej Stim)

Få 50 kr rabatt per månad - Till Spotify Business

.

Så här väljer du bakgrundsmusik

Fundera över vilken känsla du vill skapa i lokalerna, ska musiken skapa “lugn” eller ska den skapa “aktivitet”

Två exempel på musikval.

1/ Om du har en butik som säljer sängar så vill du använda lugn och behaglig musik(spamusik), då kunden ska provligga och få en känsla för att här kan jag sova gott.

2/ Om du har en modern klädbutik med hippa kläder så vill du använda musik som anknyter till de unga kunderna som handlar den typ av kläder som du säljer. Då är det mer relevant med modern listmusik eller den musikstil du anser passar med kunderna.

Om du lyckas göra en bra musikmatchning mellan kunderna och ditt varumärke kan du enligt en undersökning på Handelshögskolan få omsättningsökningar på ca 30%