Köpvillkor - Musikbutiken.se

  • Priserna i butiken inkluderar moms
  • Fri frakt
  • Leveranstid 1-3 arbetsdagar
  • Gratis telefonsupport
  • Driftgaranti 3 år
  • Öppet köp i 45 dagar
  • E-faktura för kommuner, landsting, stat m fl
  • Företag betalsätt: faktura 30 dagar, e-faktura, kort, banköverföring, swish
  • Privatperson betalsätt:  faktura 14 dagar, e-faktura, kort, banköverföring, swish och delbetalning
  • Faktureringsavgift 0 kr

Musikbutiken.se använder Sveas kassa

Musikbutiken.se drivs av Musikbutiken i Sverige AB och har följande kontorsadress:

Musikbutiken i Sverige AB

Dalhemsv 23

141 46 Huddinge

Organisationsnummer: 556565-7409

Telefon: 08 668 37 70

E-post: kundservice@musikbutiken.se

Hemsida: www.musikbutiken.se

BESTÄLLNING

För att handla på Musikbutiken.se måste du ha fyllt 18 år. Beställda varor till privatperson kan endast levereras till den adress där du är folkbokförd. Detta gäller ej när varan betalas med betalkort, kreditkort, banköverföring eller swish. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som har uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Sveakassan kommer att visa upp de betalsätt du har möjlighet att använda när du går genom kassan.

De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Musikbutiken.se för att ge dig en bra service.

PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR

Priser

Samtliga priser är angivna inkl. 25 % moms. Undantag är böcker och häften där 6 % moms ingår. Om momsen skulle ändras så förbehåller vi rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck och skrivfel.

Ändring av order

Om din order redan är skickad har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller tillägg. Ändringar och tillägg måste därför göras innan din order skickas från oss.

Betalning

Du betalar din beställning genom Svea Checkout, som ger dig olika förslag på hur du kan betala när du ska lägga din beställning i kassan. Man kan välja att betala via  faktura, e-faktura, kort, banköverföring, swish och delbetalning. 

E-faktura
Om du vill få din faktura i Peppol-format. Välj “Företag” i kassan - Välj “Faktura” 30 dagar - Lägg till Peppol-ID eller GLN-nummer och ange Köpreferens.

Läs mer om villkor för köp genom Svea på följande länk: https://cdn.svea.com/webpay/sv-SE/SE_Checkout_villkor_20200108.pdf

Personuppgifter                                                                                                         

Musikbutiken i Sverige AB är ansvarig för behandling av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter används för att kunna administrera ditt köp. Dina personuppgifter lämnas aldrig vidare till andra företag eller personer.

LEVERANSVILLKOR

Fraktkostnad

  • Frakt 0 kr          
  • Frakt specialorder 149 kr                                                                                                             

Leveranssätt
Postnord
DHL
Schenker
Dasher

Vilket fraktsätt som används beror på vilka varor som köpts och vem som är mottagare och leverantör.
Om frakt ska ske ut till en ö eller annan plats dit inte de normala fraktsätten fungerar kan det komma till kostnader. Kontakta oss om du har frågor.

Leveranstid

Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar om inget annat anges i informationen vid produkten.

Skulle något leveransproblem uppstå kommer du omedelbart bli kontaktad via mejl eller telefon.

Felleverans

Ibland blir det tyvärr fel i leveranserna, och då vill vi åtgärda misstaget så snabbt som möjligt. Om du fått en felexpedierad vara, vänligen kontakta kundservice@musikbututiken.se omgående (inom 3 arbetsdagar) så att vi kan åtgärda det inträffade.  

Paket som inte hämtas ut                                                                       

För alla paket som inte hämtas ut debiterar Musikbutiken.se kunden en avgift på 395 kr. Avgiften motsvarar de kostnader som vi har för hanteringen av paketet. Vid större försändelser tillkommer kostnader för returfrakt.

REKLAMATION, ÅNGERRÄTT OCH GARANTIER

Reklamationer

Alla reklamationer (skadade varor) görs snarast efter mottagen leverans, senast efter 7 dagar.

Om reklamationen gäller ljudutrustning. Gör så här:

Kontakta kundservice@musikbutiken.se där du anger vilket fel det är på varan samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig om hur du ska gå tillväga.

Länkar

Om du köper en produkt som vi länkat till från musikbutiken.se. Då gäller de köpvillkor som finns på domänen vi länkat till, ej musikbutikens köpvillkor. 

Ångerrätt                                                                                                                      

Du har hela 45 dagar med full returrätt om du inte är nöjd med varan, detta gäller ej specialordrar. Vid specialordrar gäller ingen returrätt. Det ger dig möjlighet att i lugn och ro kontrollera ditt inköp. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i oskadat skick och förpackad i original emballage. Det är alltid kunden som betalar returfrakten om varor returneras. Varorna får inte skickas mot postförskott eller efterkrav. Ljudutrustning måste alltid skickas med företagspaket så att varan är försäkrad på ett bra sätt och så att paketet levereras direkt till mottagaren. För ej uthämtade paket gäller inte ångerrätten. Återbetalning sker inom 30 dagar.

Om du vill lämna tillbaka varan. Gör så här:

Kontakta kundservice@musikbutiken.se där du anger orsak till retur samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig om hur du ska gå tillväga.

Garanti

Vi garanterar att de varor du beställt från oss är fria från tillverkningsfel under ett år från leverans. Om varan slutar att fungera under garantitiden så skickas den vanligtvis direkt till serviceverkstad för reparation.

Undantag för garanti

Garantin gäller ej:

• Glappande kablar och kontakter

• Högtalarelement där talspolen bränts eller skadats

• Faders, batterier, glödlampor, samt andra slitage- och förbrukningsvaror

• CD/DVD-laserhuvuden som läser dåligt pga. smuts

• Produkter som gått sönder på grund av blixtnedslag eller andra strömfel

• Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling

• Fel som uppstått genom felaktig eller ovarsam hantering

Driftgaranti 3 år

När du lämnar in din egen produkt för garantirep eller reparation så får du kostnadsfritt låna en ersättningsprodukt så att du snabbt kan komma igång med din verksamhet igen. Driftgarantin gäller endast för leveranser i Sverige. Läs mer om Driftgaranti 3 år

Om du får fel på varan under garantitiden.

Gör så här: Kontakta kundservice@musikbutiken.se där du anger vilket fel det är på varan samt fakturanummer och mobilnummer så kontaktar vi dig och du får då information om hur du går till väga för att skicka en vara på service/reparation. Tillverkaren har upp till tre försök att reparera produkten innan de är skyldiga att byta ut den. Det är du som kund som ansvarar för att varan är emballerad på korrekt sätt så att den inte skadas under returfrakten. Vid bristfällig emballering gäller inte garantin för skador som uppkommer i frakten till service/reparation. Garantin gäller ej högtalarelement där talspolen bränts eller skadats. Garantin gäller ej slitageskador eller vid fel som uppstått genom  ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling eller vid överspänning och åskskador.

Följdskador:

Musikbutiken i Sverige AB ansvarar ej för följdskador på kunds utrustning orsakat av användning/tillkoppling av vara inköpt hos Musikbutiken.se. Ev. tillstånd för sändare söks av kunden.

Läs vår integritetspolicy

Tvist                                                                                                                                    

Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag. Vid ev. tvist har Musikbutiken i Sverige AB som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.